Thursday, July 19, 2012

Semua ini berjalan tanpa dirancang...syukur pada-Mu Ya Rabb



Hei hei…rase ada org kawan aku ke..aku mmg suka nak tulis blog…bukan sebab nak bercerita tapi aku suka nak bercerita suka menulis..suka mengarang suka membebel…ok tak sama kan…sebab lebih sikit dari yg pertama…aku tak de topic..tapi aku hari2 bace blog..aku seronok bace tulisan org…kdg2 ape yg org tulis biasa2 je..tapi best utk dibaca….blog ni mmg best erkk ruang tuk bercoleteh….tak kisah la bertauliah atau tak…hehehe

Hari ni tanggal 09/07/2012 ehh….haaa masa tarikh ni aku kire2 lagi 2 bulan la aku nak nikah..yeke..? em encik shawal aku….bukan shawal yg lepas ramadhan ok..ni betul cik shawal kepunyaan hati aku…emmm…..selit cite abg aku hari tu tak leh blah..dia tanya aku….eh nama bakal husband ko shawal ke?
Aku jawab haah kenapa..?? Orr tak de apa…aku confuse mesej ko aku ingt ko cakap pasal bulan shawal…rupanya nama dia mmg shawal….bertuah betul la abg aku tu….tak pe adik tak marah…yg penting adik nak kawen..hihi

Aku tak de benda nak cerita…tapi kalo korang nak tahu dalam hati aku ni 1000 satu benda aku nak pikir ….aku dgn shawal tak de la nak plan teruk2 sgt kawen ni…ececece….mean tentang tarikh atau bila nak kawen…dah setahun setengah atau hampir 2 tahun..ke dah 2 tahun…(tahu shawal ni marah kawan tue....hik hik hik..) kami pun tak tahu nak kawen bila…tapi aku cakap kat shawal….b kite niat jela nak kawen insyallah Allah akan tahu dan akan bukak segala lorong utk kite….atas niat suci kite….kalo kite nak pikir satu2 baru kite nak cakap nak kawen…asik de je hal..kite target je nak..kite kawen sebelum bulan 12 tahun 2012….mase mula2 kawan b dah janji kan..dgn saya …ceee saya pulak tetiba…dgn a** puii…ayg cakap ayag tak nak kawan b kalo b tak de niat nak kawen..betul tak..haah ye syggg….ok dgn itu kitaorg pun niat….

Alhamdullilah betul lak semua nya persiapan berjalan lancar….actually aku dah 2kali nak putus…dah ngn shawal..sebab aku yakin kalo dia jodoh aku dia tetap jadi suami aku…yela…aku tgok kehendak tu kuat pada dia..mungkin sebab dia lelaki semua benda atas bahu dia…dia memikirkan sgt mcmne nak kawen ngn aku….tapi dia tak tahu…..dgn last minute dari saat ni…saat perpindahan dia kat kl..banyak berubah segala2nya perhubungan kami….(eh tetiba aku rasa mcm serius aku cakap hahaha) mase tu aku cakap kat dia..kalo dia keje kat penang dia tak mampu nak jaga diri dia sendiri…aku tahu dia pekerja yg bagus yg baik…utk hotel dia….kenapa dia tak g Kl…KL ni banyak peluang pekerjaan…..

So aku nak cakap terima kasih la kat shawal sebab…dalam aku bergado ….ngn ignore kat dia…(bukan niat aku ..tapi aku terpaksa…aku nak dia pikir sendiri yg terbaik tuk dia..aku tahu dia leh g jauh) ….aku tgok kat paper ada interview terbuka..so dia pun dtg kl dgn mengejut….aku pun terkejut..lalu aku wat bodo dan hati aku pun tak tahu masa tu sgt2 kosong…(sampai skang kalo aku cakap dia tak sayang aku..dia sik cakap je…kalo tak syg tak dela b pindah keje sini hanya tuk kamu…hek hek hek…suke tapi jawapannya…AKU KALAH !! huh) Ok sambung balikk…..aku cuba pujuk hati aku..tapi aku tahu dia lelaki….aku rase kalo selama ni aku ni yg perempuan tercampak mana sorang2 aku rase aku leh survive..aku rase shawal tu yg manje ..atau aku yg tak yakin dgn dia…aku pejam mata..aku pikir dia mesti boleh…seriuss malam tu aku tido umah budak kolej aku….aku mmg tak terpikir langsung pasal shawal…punya la hati aku tertutupnya….mungkin aku pikir aku dah letih mengejar kesempurnaan dlam hidup..aku perlukan lelaki yg leh survive….(betul ke aku taip…hihi)….dan malam tu sepupu dia amik..dia…aku wat dekk je..pastu sepupu dia pijie amik dia malam tue hehehe (budak kolej aku dulu sebenarnya..dia la yg kenal kan aku dulu ngn shawal nie…..)Tapi pijie ni dah rosakkan plan aku….aku nak wat dek je kat shawal ingt jumpa esok2 jela hantar dia g interview tu kang….last dia suh aku ikut tunjuk kat aku umah dia ..sebab dia cakap…sok dia tak leh hantar shawal..so aku pun pergi jela…aku tak pandang pun muka dia..sedangkan ko…dah 6 bulan tahu aku tak jumpa dia….keras beb hati nie….nak jadikan cite aku emergency leave la…huk huk huk…kalo tak sape nak layan dia g interview sian jugakk….T_T



Nak dijadikan cerita..esoknya….pagi2 aku dah tggu shawal dekat econsave depan umah si pijie….emmm…kalo nak tahu shawal ni perangai dia tak suka marah org…dia sgt2 merendah diri…sebabkan sikap dia ni la..aku selalu kalah dgn dia…haisssshhhh !! geram..pagi tu dia skima giler…pakai kemeja dgn tali leher…tapi baju dia kedut….seriusss aku rase eiii kenapa poyo sgt..pakai tali leher..nampak sgt macm terkujat dah la jalan kaki…emmm aku sian lak kat dia..kalo aku tak de hati kat dia..pun…aku pikir dia ada aku je…dia tetap pernah berkawan dgn aku..kite pernah ada perasaan syg..dia tak pernah pun lukakan hati aku….sekurang2nya…aku kena hargai….aku yg terlalu nak kesempurnaan..tapi utk kite jugak kan….kamu harus kamu lelaki..kamu mesti ok !!! Ok la….aku pun suruh dia bukak tali leher tu…aku cakap bukak la…jgn pakai..pakai kemeja dah cukup..aku sempat gak membebel..aku cakap napa tak gosok baju..dia cakap tak sempat….dia cakap…aku cakap mana leh pikir macm tu dah tahu kan nak interview…aku marah dia aku cakap kena peka….mcmne nak lulus inteview…lepas tu dia cakap kat aku..semalam kan aku tak tegur dia…marah dia….dia lapar ke tak …ke..aku pun tak tanya..mcmne nak mintak tolong iron kan…(aku pikir2 balik betul jugak yee…)hurmmm tu pasal aku cakap aku ni jahat…satu kali lagi aku terpaksa mengalah…asihhh ….aku tanya la dia nak breakfast tak…sian dia lapar dari malam tadi ape punya awek laaa….hurmm…tak pe tak kawen lagi..kalo kawen pandai la kot aku jaga ko….hihi…keraskan hati lagi….takkan mulut sendiri tak reti jaga ….kamu dah besar….nanti mcmne nak jaga perut anak bini…(Berjaya….dlm hati nak carikan breakfast aku pun kebulur gak)


Nak dijadikan cite2 bla blab la bla….kami pun berbaik la..sebab dah turun naik train..aku nak bawak naik kete mmg tak tahu la…nak g  sunway hotel..pastu nak kejar pulak ke hotel royal….silap2 jem kan…sepanjang perjalanan tu…aku try pikir dia ni seseorang indivividu yg memerlukan aku..dah le dia tgh kering aku pejam mata je…aku kuarkan duit….pikir2 duit dia lagi banyak bg ke aku….aku geram gak….sebb dia laki dia patut dulu lagi dah pikir nak jaga anak org kena push sikit diri tu pikir ke hadapan kan…tapi tak pe…mungkin ni satu step aku tuk dia lebih Berjaya..mungkin lepas nie…dia leh jaga aku dgn baik…..tahu jela kalo dah berhimpit2 dgn masyarakat mase nak g interview dgn panas terik haus la..bertekak..aku ada gak tergelak2 n then baik terus….ssyiokkkk jugak pengalaman terindah ….hihi…..

Respon dia aku tgok bgus..aku doa dia dapat keje..tu seminggu tak senang duduk..alhamdullilah ..dia dapat keje tu….dan start dari tu la..dia sgt2 menunjukkan tanggungjawab dia…dia jaga aku….dia pun dah duk kat kl..dekat dgn aku…tak dela aku rase pening nak pikir kalo kawen kami duk jauh2…yeaayyy!!! Aku cakap kan betul niat je nak kawen….gaji pun ok….start bulan pertama dapt gaji dia belikan aku hp…kasut baju…bawak makan sedap2..wahhh bukan main aku…tapi start bulan kedua kitaorg dah start simpan duit kawen….kita…yeke kite…hahaha dia je..sebab dit ayang dah bis bayor kete…kete b gak kawen karang yeayy!! Satu kete sudah kite bukan org kaya …b pun kawen nanti jauh nak g keje..puchong –kl..naik motor sudah.

Hehehe.....skang dah panas...panas...aku jela orgtak rase pun....org lain mungkin cool kan...hehehe...pic tu mcm sepanas pe aku rase kat dalam ni ..perlu ke ???? haha



Tup ! tup ! tup ! tup !.....dia keje bulan 3…..dan sekarang bulan 7….kami nak kawen blan 9…..ehh…..betul ke semua nie…ok skang dlam kepala aku dah lega…..benda yg dah settle…

1.Sewa umah..dah booking tggl nak bayar deposit…
2.Barang hantaran laki perempuan dah settle….
3.Baju nikah dah beli…sampin nikah dah beli…songkok dah beli…hihi
4.Baju nikah aku kecikkan baju akak aku je…
5.Ujian HIV dah settle…
6.Cincin dah beli
7.Duit tu perjalanan dia urusakan segala hal dipenang dah settle..
8.Dia nak jumpa mak aku dah 3kali kot..ke 2kali..lupe…
9.Kursus kahwin pun udah
10.Surat akaun bujang dah buat
11.Baju sanding dah booking
12.Peta umah dah siapkan utk kad kawin….(kuasa Autocad hahaha)



Belum settle.

1.Tak settlekan borang lagi….nak tetapkan tarikh…..malas nak bising da letih….lambat kawen dia pun merana…malas nak layan kalo merengek rindu ke pe…sebab dah kabo…kalo rindu kawen duk serumah..aku dah letih nak mengada2 rindu nak jumpa…erkk!! Penat tau dating kite kan nak jimat nak kawen..kalo kawen kan leh main masak2 kat umah…wahh best…(bongok berangan…halal punya angan2 tak pe kan..hihi)
2.Borang aku belum lagi settle kena tggu shawal punya barang settle dulu
3.Booking make up belum lagi
4.Veil belum beli lagi..
5.Kasut kawen.
6.Kad kawen belum tempah
7.Baju nikah belum kecik kan
8.Wahhh…..cenderahati utk org dtg belum rancang lagi
9.Aku belum diet lagi.
10.Aku gemuk lagi...
11.Mesin basuh baju tak beli lagi…ikutkan ati nak beli je terus tapi takut nanti kena angkut pulak pindah umah nak kawen..skang duk umah bujang..calar karang…
12.Peruntukan mas kawen.
13.Tikar getah segulung huh banyak weii sebab umah kami tak de tile…jimat2..nak bgus de tapi mahal skit..jimat ok….


So sekarang setakat ni banyak lagi nak uruskan..pening gak nak kawen..tapi aku bersyukur sebab Allah dah banyak membantu dan bg nikmat rezki kat shawal…wpun kenduri kitaorg nanti biasa2 je….thanks kat mak aku..sebab time kenduri aku kawen mak semnagat nak masak2….dah banyak sgt tolong jimatkan wang dan membantu aku dan shawal….tq mak.


No comments:

Post a Comment