Thursday, July 19, 2012

Benda Paling Susah Sekali....=(


Nak tahu benda paling susah....???

Benda paling susah yg patut dibuat hari-hari....benda paling susah yg wajib dibuat hari-hari...benda paling susah yg kalo takbuat banyak benda leh jadi....hurmmm mmg paling susah buat aku....


MINUM AIR MASAK.....~!!

-Kita patut rajin minum air masak..sebab....sepengalaman aku...

  • Boleh kena kencing kotor sakit buah pinggang kalo tak minum air masak..sebab kalo dah pekat air kencing leh jadi jangkitan kuman langsung boleh menjagkiti buah pinggang..seterusnya emm jadi penyakit...bahaya penyakit buah pinggang sebab nanti dia melarat dan menggangu segala sistem badan...bahaya ! bahaya! tapi aku still tak  berubah.....kadang2 aku leh makan je...satu hari tak minum ..bila nak lelap mata baru aku teringat aku tak minum langsung...masa nak minum nak air sejuk je..tapi kunun lepas makan tak elok terus minum nanti buncit...aku tangguh...kunun tak nak minun air sejuk ...nanti perut keras tak elok org perempuan minum air sejuk..org tua kata nanti nak beranak susah..hehee....dah bagus dah..tapi tu la...last2 langsung aku tak minum...yela lupa......!
  • Kulit muka pun kusam kalo tak minum air masak nie...pastu mula la pakai itu pakai ini..kunun muka tak berseri la..apa la...mcm2 halnyer air tak cukup mcmne muka nak berseri pakai la...SK-II sekali pun..mmg tak  jadi ape la...lagi2 org kulit gelap  mcm aku nie..heeeeee~! mmg hancus ~
  • Tak cukup minum air masak pun leh membuat kan badan kite gemukk!! Kadang kite salahkan pemakanan tapi kalo sistem tak cukup air mcm ne sistem dalam badan nak beroperasi dgn baik kan..penghadaman..penghidratan..terseksa la organ kite...huhuhu....pun punca gemuk..kite ken minum air  masak banyak2 ok...

  • Boleh mengurangkan lapar..hehe..emmm sebab pe bila air cukup tak dela kite banyak sumbat benda tak perlu dalam badan..cepat rase kenyang aku rase la...majalah rapi yg cakap...tapi  jgn sampai tak makan langsung tak de energy pulak kang..kan...satu lagi bila kandungan gula banyak dalam badan yela..kurang penyahneutralan...haaa...ape aku eja..la...anggap jela betul..ha kite jadi kuat makan ...satu lagi kalo tak makan nasi kurang karbohidrat pun leh wat kite jadi lapar je..sebab perut atau badan menuntut ganti tenaga...so kadg2 nasi pun penting ...kena seimbang la dalam badan kan...hehe...so itu je...
Aku dah nak balik keje pun leh sambung esok nie....aku geram sebab air tak minum langsung hari nie tue yg aku tulis panjang2.....apa nak jadi la...aku patut minum utk badan aku yg chumel nie....2liter satu hari...tapi nampak nyer aku dapt minum 1 liter je hari... nie....tue pun kalo aku minum habis air aku ni satu malam ni sebelum aku tidur....huuuuu...... ok kawan2 rajin2 la minum air masak ok..penting tue....

No comments:

Post a Comment