Thursday, July 19, 2012

Lelaki

Lelaki

Apa itu lelaki ...???
-Bagi aku lelaki tue pemimpin..bagi aku lelaki tue...pembimbing....bagi aku lelaki tue mesti bgus dari perempuan ..kalo tak aku tak perlukan lelaki tue..sikit2 kurang tue lumrah hidup..yg kurang dilengkapi...yg lebih ditampungi...huhuhu....tapi lelaki mesti baik dari segi penilaian hidup...cara dia hidup..cara dia bawak kite..sama ada melencong atau lurus...so leh pilih laki yg bagaimana anda mahukan...tepuk dada tanya lah hati....selera pun boleh...makan jela keje koooOOoo.....tapi mak selalu pesan cari laki yg solat..insyallah selamat dunia akhirat...sekurang2nya ape sahaja tindakan dia bergariskan kepada ingatan nyer kepada Allah,.....Alhamdullilah....

Lelaki bagaimana yg kite mahukan..????

-Mestilah laki yg terbaik.....baik mcmne???? Kaya......Baik segi Rupa....jiwa...budi....bahasa....em ok pilih2....kalo nak kaya kurang budi..wat pe..makan hati....nampak senang tetapi hati didalam Allah saja yg tahu.....Muke hensem..tapi poyo....kau ingt aku leh hidup dgn rupa mu....?? owhh tidak...baik sakit di mata sedap di hati....ni ada akak tue pesan kat aku...dia cakap Alhamdullillah bgia dia sampai skang....

-Ada satu buku aku bace la...apa yg kite kejar atas niat yg tidak baik...kite tidak akan miliki kehendak itu...contoh...kalo terlalu mengejar paras rupa ke...mengejar harta ke...kite mungkin memiliki tetapi tidak akan menikmati...nie kena panjang lagi cerita..ada masa akan dtg aku sambung la tulis...so kalo kite nak hidup hati kena betul2 ikhlas..baru Allah tunaikan.....insyallah..pasal laki yg mcm ne kite nak org cakap biar la seimbang...jgn terlalu cerewet sagt.....susah nanti...kalo bab hati...biar la disenangi...bab rupa cukup la sejuk dimata memandang....bab harta...cukup la kalo si dia..mampu bertanggungjawab dalam menyediakan keperluan dan tanggungjawab dia..tak guna jugakkan kalo banyak harta tapi habis kan kat benda sia2..bab tanggungjawab entah ke mana.....mintak dijauhkan la...bersederhana tu...lebih baik...dari berlebih2an lalai...dgn kemewahan dunia....miskin dalam mengejar akhirat.....yg penting agama....leh la klik2  kat internet...Calon suami berlandaskan syarak....laki mcmna yg mampu..islam tue mudah....bagus bangat....jagn pening2 kepala duk pikir jodoh mcm ne kite nak..rugi...selidik dulu basic tue ada tak pada dia..kalo tak dak reject jela..yong......=p..kalo dah jodoh nak wat mcmne....hehehe suami ku tetap suami ku...an?an?


Lelaki yg mcmne nak minat niehhh???
-Aku rase dah terlebih tulis kat atas...so tak yah jawab la ...hehehehe

Lelaki ape yg selalu dtg pada kite???
-Bab soal lelaki yg selalu datang pada kite nie....aku suka jugak la....kawan2 aku kadg2 selalu merungut tentang pak we diorang....biasa la bercinta ni bagi aku episod kite mengenali hidup belajar hidup...belajar tentang kesilapan...belajar menjadi lebih baik...belajar dalam segala benda....aku pun selalu jugak merungut ...tapi utk sekian ni aku rase lebih baik la dari pemikiran sebelum nie....aku sentiasa bersyukur dgn pengalaman2 yg terjadi pada aku..i suke semua...

Penjelasan terperinci:
Aku:  Em mcm ne la nak dapt laki yg baik..alim..bagus....yg dtg semua mcm hampeh je...
Hati:  Kalo yg baik tue mesti la ada agama yg baik.....
Aku:  Aku ni baik ke nak dapt yg baik..mesti yg ustaz nak yg ustazah...
Hati:  Dah tue ubah la diri sendiri kalo tak macm ne y baik nak memandang.....

Kesimpulan:   Kite kena ubah diri dulu jgn selalu menuding jari menyalahkan org...kite ni baik sgt ke...yg terbaik tue pun pandai jugak nak memilih bukan kite je...hehehehehe..sebab kdg2 tue memg salah kite sendiri..tue pasal lelaki yg mcmne mendekati kite adalah sapa diri kite...renung2kan...



Lelaki baik mcm ne ek..?? Lelaki tak baikk...??? ohohoho pening2....
Haa ni yg pikir la sendiri aku pun tahu nak cakap...yg atas tue dah cukup kot...awak pun selalu pening nie...confuse memanjang hahaha.....kena berusaha nak jadi terbaik...nie..hehehe...

No comments:

Post a Comment