Thursday, July 19, 2012

KaMpUnG ku..=)

Yeay !! Kampung...yg buat aku nak tulis pasal kg nie..sebab aku tgah bagia kat kampung skang...yela balik kg...cuti2! nikmat ku terasa.membuat kan aku rase bercerita pasal  kampung....hehehe...ape aku suke pasal kg...mmg besh !! lah..sebab kemana kite pergi pun takkan sama..rasenya dgn kampung @ umah opah aku kan? betoi tak?... kan? betoi tak?... ...sejak arwah ayah aku meninggalkan kami sekeluarga...sini lah tempat aku...duk ngn mak cik opah aku...seronok sgt..mestilah dah rase mcm umah sendiri...ape yg best utk aku balik kampung..ialah pertama!! Tilam bantal yg best.....hehehe...sejuk je kalo tido...tido tue penting..bukan best ek?? kedua!! air yg sejuk...mandi air kolah...best2..segar je badan...ketiga!! masakan ibu..opah aku..masakan aku kdg2 je kekeke...sedap sgt ..tue aku kdg2 tak larat nak balik kg pulak sebab sik makan je..perut aku jdi sakit mcm nak meletop..balik je puchong terpakse rest kan perut cuci...yela opah mak suka wat samabal belacan satu..sedap betoi..sambal macang la..lauk pun tak tahu la pe yg sedap..kdg2 masak ikan goreng pun sedap sgt..sayur yg opah tanam keliling umah direbus..tak tahu la selera tggi je..ulam2 keliling umah...ikan keli dalam kolam..sebelah umah..dipanggang dicicah air asam pulak...pagi2 lak  opah aku rajin wat nasik lemak..bungkus dalam daun pisang...nasi goreng pun opah bungkus dalam daun pisang..opah mmg best sgt...sporting abis..melayan cucu dan sentiasa membuatkan cucunya berselera..wpun makanan tue simple..tapi aku itu la kelazatan sebenar..iaitu masakan opah...nyummy ! masakan mak pun sodap jugak..macm2 la....tapi keseronokan dpt tggl dgn diorang tk de tempt pertama atau ke2..ke3..sebab tak de nilai...diorang sgt penting dlm life aku..mak opah antie mak yang...adalah penjaga aku yg terbaik!!! tak lupa kepada arwah ayah yg sempat membesarkan aku..syag bapak !!

Kalo aku balik kg my auntie sabariah la yg selalu tolong amik kat station beh...org perak katenya..dia la yg selalu mengambil menghantar segala adik beradik aku dari belajar sejak ayah aku tak de..itu la mak cik aku..yg banyak berjasa mekasih aunty...apepun kg mmg besh...wpun pekan t.intan tue kecik tapi aku suke berjalan disini...tapi aku tak g mana2 pun kalo balik..duk umah je....huhu ..syok duk kg satu lagi...keliling sawah udara yg nyaman..seronok mata dapat duk suasana yg besh bangun pagi bunyi burung...kicauan ulat2 ape tah aku pun tak tahu...bunyi gemersik pagi org kata...emmm wat aku menikmati hari2 dikampung dgn tenang...oleh itu ada peluang mesti kena balik kg ok..=)

No comments:

Post a Comment