Tuesday, July 24, 2012

Benda Tak Kelakar Tapi Aku Rase Geli Hati Dengar

Aku : Wat pe tu...
Shawal: Tengah kemas barang nak pindah...
Aku : Hahahaha ..hoi nak pindah mana tu...sibuk mengemas
(Dalam hati dah tahu dia nak pindah sebelah umah aku aka umah bakal kitaorg duduk lepas kawen...emm kelako lak aku rase..aku tak leh nak reply sebab aku rase sentap..caya tak caya..aku mampu gelak senyum je...)
Shawal: Pindah puchong la
Aku: Nak wat pe lak pindah sini..
Shawal: Nak kawen ngn kamu la ..duk ngn kamu...
Aku: ????? (Ahahaha aku mcm tak caya lak...)




Kau ni sik tak caya...bukan kau ke yg deal kan ngn antie tu...bukan kau ke ..yg tengok umah tu...bukan ko ke yg adjustkan duit tu.(duit shawal bukan aku)..bukan kau ke yg mengomel kat antie tu suh cat...suh tukar semua pintu...mangkuk tandas pecah....bukan kau ke yg cakap kan kat antie tu ko nak masuk awal bulan 8...sebb bakal suami ko  nak masuk dulu umah tu...bukan semuanya ko ke yg handle...mengada ko nie...
JAWAPAN : Yeee!!! Memg saya..mmg saya....TERKESIMA!!~~~ betul ke...betul ke aku kena duk ngn dia..wat pe aku duk ngn dia..kenapa aku kena duk ngn dia...betul ke.....mcm nak berangan tapi malas..cuakkk~~~

Dah 3 hari dah aku tanya dia wat pe..jawapan dia itu..aku senyum je..aku rase sweet sgt la. dia tu....emmm...antie ni pun satu...jgn main2 ngn aku.bakal suami aku dah semangat nak pindah umah tu...dah kemas barang jgn nak tangguh2 pulak dia nak masuk umah ..sian dia...aku dah la dah malas nak pikir ape ni..aku dah terlalu penat dah..sampai dah tahap dekat ni..aku berdebor2......2 bulan lama lagi bg korang..tapi tak bagi aku....lagi2 tetiba Shawal dah jadi jiran aku pulak..udah apeheiii duduk sebelah umah..aku adakah kami sedang mengalami saat2 perkahwinan semakin hampir....YAAA!!! YAA!!! jawapannyer..ya..ok bye!! mals cite malas pikir..aku nak wat2 tak tahu je....sampai la..aku tetiba terjadi wife dia !! hehehehe ^_______^



Noted:

Beli tikar getah....
Barang dapur bujang Shawal dah sediakan dah..
Sediakan persiapan utk masuk rumah...nota pe kena wat cari kat website utk pendinding rumah
Sediakan tenaga...utk angkat barang naik umah.....

Mood aku sebenarnya tak sabar nak lengkap...kan umah..tapi ape2 aku malas nak lebih2 dulu...malas nak rancang2 dulu....wat pe yg cukup jela...aku nak doa je kami punya hubungan dipertemukan jodoh...selagi tak sampai saat itu..aku tak tenteram ok....aku nervouss!! ok..mungkin sebab pengalaman2 yg lepas..aku bukan insan yg terlalu mengharapkan kebahagiaan yg aku impikan dalam sebuah hubungan..yg belum ditakdirkan pasangan yg sah....owwhhh~~~ aku redhaa..aku redha...Ya Allah bantu aku ye Ya Allah ...amin2...itu je yg paling penting...~~ kami hanyalah merancang...~~~ok bye...aku dah mula rase serius ni...nanti habis aku taip...~~~ korangnyer telinga cayorrr taik nyer pulak...tata T_T doa je banyak jagn banyak pikir..kadg2 bertawakal tu penting....tahu...kalo tak bertawakal..maksudnya kite tak letak kan diri kite pada tahap pergantungan diri kita kepada Allah..kadg2 kite kena ada rase sikap pengantungan tu....melambangkan kehambaan kite pada Allah.....tapi setelah berusaha la...bukan 100% ko lepas tangan kan.....supaya apa2 kita ada....kite kejar...kite redha dgn ketentuan Qadha dan Qadar....kita yakin setiap ape yg Allah buat..walaupun bukan mcm pe kita nak tapi itu yg terbaik...tapi kali ni..Ya Allah...aku mmg nak sgt hubungan ni termakbul.....seperti apa yg aku doakan....hurmm ..(Bukan tadi dah bye ke....hihi) ok bye!!!




No comments:

Post a Comment