Thursday, July 19, 2012

Akhirnya Kau Ku Miliki


Alhamdullilah setelah sekian lama aku naik bas turun bas...akhirnya aku ada jugak kenderaan sendiri...syukur Ya Allah ...sekurang2nya aku tahu menghargai apa nikmat memiliki kenderaan dan lebih menghargai...=)..tak menyesal aku naik bas dulu....

Susah tahap nak mati aku rase nak kumpul deposit beli kerete ni.....dah la gaji aku kecik....mmg nak makan pun hehehe...nak nyusah kan org usah cakap la...malu...dah2 la aku belajar dulu abg akak aku yg tanggung...nak mintak mak...mmg dah lama aku dia yg tanggung dan besarkan...patut aku kena bagi dia...tue jela...tapi selamat aku ada adik yg ada sorang ni...baik hati tolong aku..insyallah aku akn cube bersusah payah nak balas balik...timekasih ye adik ku...Yusuff Muhibbudin...(secret)

Dugaan :
  • Mmg mcm2 dugaan aku rase berat jugak...ada yg menyindir aku ikat perut...ada yg mengata aku ni jimat sgt...
  • Pastu ada jugak yg meminjam duit tak tahu bagi balik...Ya Allah ada jugak yg nak mik kesempatan...aku ni nampak je berduit tapi susah Allah je la yg tahu ...takkan kite nak tunjukkan...kire kakak aku cakap jgn hidup meminta2 dah cukup wat aku rase bertuah sgt....
  • Kepada yg menyindir aku..aku  nak bgtau la...jgn sindir aku..sebab..aku tak minta duit korang pun..aku pun tak susahkan sape2...aku hargai diri aku..mcmne aku ikat perut pun..sakit pun perut aku..harap korang cukup makan ok...=)

Lepas Beli:

  • Wahhh mmg terasa sgt nikmat....dulu nak balik kena tumpang org....
  • Segan jugak...kadg2 jadual kite takkan sama dgn org..tapi kite kena ikut sebab yela takkan nak susahkan org.
  • Tak yah turun naik bas lagi...berhimpit dgn bangla...busuk...berdiri sampai sakit kaki....belum campur y meraba yg mabuk aduyai mmg sampai aku turun bas...gile punya org....nauzubillah....elak la org lain kenakan...kdg2  2,3,4 pengakutan awam aku kena tukar..letih habis masa dekat situ je...halnyer dekat je..tapi aku punya pusing kl....bukan main jauh utk sampai ke destinasi...tapi sekurang2nya aku expert la naik pengakutan awam tue yg aku suke..campak mana aku leh pergi...hehehehe (sesekali kena poyo gak baru beshhh ..=p)
  • Pening2 kejar masa....sampai g office kena bawak beg siap2 nak balik kg....
  • Balik kg tak leh bawak barang banyak2....eii mcm2 la.....kalo tak sakit badan kaki aku nak jalan kaki + mengangkut semua barang.
  • Kalo jalan pun tak leh pakai kasut aku lawa2..semua kena pakai selipar baru jalan cepat...selipar getah..mmg selekeh la aku....silap2 kasut aku pun cepat je rosak..tapi aku g mana2 pun mmg selekeh haha

Sekarang:

  • Hahahaha leh balik kg....ikut masa aku....leh bawak adik2 aku mak opah jalan2...leh tolong sape2 yg perlukan aku..sebab dulu aku dah rase susahnya kalo tak de kete...supaya Allah menjadikan Aku dan Kereta aku lebih berguna buat org keliling aku....=)...
  • Aku terasa ada komitmen sikit dlm hidup terasa jugak aku proses nak beli kereta bukan senang...bagi aku yg serba kekurangan nie...lagi la....
  • Mengajar aku simpanan itu sgt penting dalam hidup...keseronokan yg sementara itu sgt merugikan....utkjangka masa panjang.
  • Buat aku lebih berhati2....sebab kalo beli kete mcm nak pengsan..pe lagi kalo nak beli umah...so dari skang kena kumpul duit kuat2....aku pun nak umah jugak....heeee....
Lepas ada kete ada jugak pening !@#$%^&^&*(......hahaha

  • Aku punya makan sebulan terus jadi RM100 je....bayangkan kalo bahagi 30 hari RM3 je....erkkk !!! 
  • Aku tekad nak berhenti keje.cari keje lain...tapi  tue la mak cakap jgn risau2...ada rezki Allah bagi...mmg betull!!!
  • Hehehehe Alhamdullilah...ada sedikit rezki yg diberi...lepas segala2nya buat aku....kalo kite rase susah amalkan membaca surah Al - Waqiah...mengelak kepapaan..tapi niat bukan nak kaya..cuma elak dari menyusahkan org dah cukup...jgn waktu susah je..ada lapang bace la...insyallah kemana kite pergi ada rezki yg menyusul...ntah datg dari  mana aku pun tak tahu ..tapi cukup je...syukur2x...
Timekasih jugak akhir sekali kat guaranto aku...MOHAMED HAFEZ MOHAMED DALI...sebab sudi jadi penjamin aku..kalo tak jgn kata ape la...mungkin kete sorong je aku mampu beli...atas nasihat dia amik la myvi...mmg sgt2 berbaloi...utkjangka masa pangjang mmg aku tak menyesal..wpun sebenarnya mula2 aku rase tak mampu langsung...sebab bg aku myvi mmg tak layak dgn aku...=p syukur rezki Allah bg.....

Kesimpulan ....lindungi la AKU dan KERETA aku dimana jua kami berada Ya Allah...heee.....(>_<)Y~!

No comments:

Post a Comment