Thursday, July 19, 2012

Berat Badan = Herba Life (Daku dilema)


Sekarang berat badan aku makin bertambah...mcm graf memang tak pernah turun...
Disebabkan ketinggian tak pernah bertambah...jadi lama2 jadi obesiti la kan...kesiaannnnn.....
Aku dah puas dah nak diet tapi semakin bertambah...mmg salah diet la...
Nak cakap soal EXERCISE mmg susah la...pergi keje balik keje hari2 pun dah kelam kabut
Hujung minggu??? emmm sabtu keje half day...dapt la nak rehat sikit..teu pun ada je benda nak dikejar.
Bab makan...mungkin sistem badan pun dah teruk...badan pun selalu penat2....

Satu hari tue aku pergi la jumpa sorang makcik tue cakap pasal benda nie...HERBA LIFE
Harga dia mmg mahal...tapi kesan dia dengan cara pemakanan dia mmg sgt2 enjoy
satu masalah kena ada $$$$$$$ jadikan cerita aku mulakan dgn try makan ..aku ingt kalo ok..aku nak promote makan reramai leh sgt la dapat murah...aku kdg2 ajak org...rupanya ramai dah tahu..tak yah cerita member2 diorang pun ada makan...ada yg makan turun 23kg satu bulan...kok bayang kan...perghhh..!! seminggu turun 2kg...aku pun dah cube mmg badan aku ringan...tak lapar langsung...sihat sgt..aku tak yah makan malam aku kenyang...org cakap mkan malam mmg bawak penyakit...lagi2 makan merapu ..hahaha
Aku syok la makan tapi yg wat aku berpusing dan kepala aku berpinar2 sebabkan price dia la....ahahaha...
aku pikir balik..di sebabkab kemalasan aku dan kebanyakkan alasan aku...aku sanggup berhabis wang nak makan benda nie..pikir balik tak berbaloi...mungkin aku perlu bersusah payah sikit utk kesihatan aku..dan mencari jalan....sebab kuar duit banyak2 pun susah jugak..hahaha....

So penyelesaian skang aku join main futsal ngn member aku...main badminton..sewa court baru berapa belas..sebulan 2,3 kali baru berapa puluh...mungkin kelas aerobik waktu malam ...bayaran bulanan...lebih murah dari makan HERBA LIFE....hehehe....tapi aku akui sape2 banyak duit makan je benda nie..mmg ok sgt2 ok...leh jugak kite kongsi amik pakej...dapat murah..hehehe...so skang jom bersenam....=)

No comments:

Post a Comment