Friday, July 20, 2012

Nak Berangan Boleh =)) Eh!

Hui Hui Hui korang.....tak de benda nak cite...biasa la org excited merancang nak kawen...tak pela...kite hanya merancang Allah yg menentukan..ape yg wat kite happy hari ni kita cuba hargai...bila sampai waktu utk kite bersedih kita hadapi lah...itu la sebuah kehidupan kan...=)~~~ turun dan naik..apepun jgn lupa utk menikmati hidup ni..walaupun sedih atau gembira..semua tu nikmat kan...ewah2x banyak lak nak tabur cakap...~~ heeee.....

Tak dela nak cerita  ni...lagi 2 bulan nak kawen kan insyallah la....ni tadi tuan rumah utk rumah yg bakal aku duduki dgn Shawal nanti  dah tepon..dia cakap setuju nak sewakan kat kami....Yg bestnyer rumah tu selang 2 je dari umah bujang aku menyewa skang nie..hehehe...suke la aku ...tak dela dia kehulur ke hilir ..kalo de hal wangsa maju puchong kan...tapi jenuh sikit la kan...hari2 lak kena berulang alik....tapi apepun kena practice jugak kan..sebulan setengah je dia duk situ.....lepas tu dia tak yah pening pala dah..semua aku yg jaga makan pakai dia untung pe..g keje je....aku keje kat puchong je...dia keje dekat wangsa maju..keje jauh la sikit..keje dia dah mmg penat kan....berlari2 dalam hotel tiap2 hari...ape leh buat...penatttt ~~~~ bior le aku dekat..aku kan bini...syg lebih sikit....kwang2..balik umah tak dela aku letih ...tuk urus umah dan dia ye dak...?? Aku berangan ke...tapi betul la kan..aku bersedia je awal2....hopefully jodoh kitaorg dipermudahkan la....

Ni la area umah kitaorg....=p


Aku rase la kan..kalo dia dah duk situ mesti sik makan masakan aku je kan...huhuhu...berbaik dgn jiran tetangga tak salahkan...hak hak hak...Kuang Ajoo!!

Yg bestnyer....ruang rumah tu aku dah tahu...cat dah cat baru..pintu umah tu pun semua dah tukar baru..sewa pun ok la...RM450 sebulan...hihi...pastu kena belii tikar getah....yela umah tu tak dela tile...cement render je..ruang dapur ngn toilet je ada...tapi tak pela..mula2 kite hidup biasa2 je..asalkan bahagia...Shawal la yg cakap...pastu aku pun lega tak yah sewa lori peti ais dgn washing machine dah leh seret je...masuk umah baru..hihihi....jimat2...tak yah la turun naik tgga 5 tingkat tu weii....yg bab tgga tu mmg kena sabar sikit la..anggap lah exercise kan...huhuhuhu.....

Mula2 dulu...aku la sibuk nak umah yg ada balcony...ada bilik air dalam master room...bilik air kat luar satu...ada ...banyak cengkadak...siap dah bayar booking RM600 tapi tak jadi sebab dia kata ...sewa kat staff dia..aku rase agen tu tipu aku sebab dia saje nak aku ni berejen kan dia..actually umah tu dia tak nak pun sewakan...apepun selamat tak tipu aku...sebab dia pulangkan duit tu....fuhhhhh!!!! Tak pela sewa sebulan pun mahal RM600..kalo lagi RM150 tu aku wat bayar bulan2 beli full perabot umah pun terlebih...hihi...boleh sesangat...tapi tak pela kitaorg jimat ! jimat ! dan jimat!

Lain2 yg aku suke...dekat ngn budak umah zaman bujang aku...ewah2x! Zaman bujang pulokkk ye...~~ dekat ngn xera dgn seha..eima pun dah nak pindah jugak kawen jugak..tak lama sgt la dia kat situ....wahhh!! Bukan pe Shawal keje shift..kdg2 aku takut leh aku lari2 g sana..selang 2 umah je...kalo aku jerit pun diorang leh dgr kot...kalo aku boring aku leh g..kalo shawal keje hujung mggu atau shift kalo nak jalan2..nak kuar sekali ngn diorang pun leh lagi...dah tanya Shawal dia cakap boleh...tapi jgn abaikan dia...mean kalo dia balik umah aku ada..kalo dia tak de je leh kuar ngn kawan...tapi mana2 laki pun kalo leh ...dia tak de kat umah...dia lebih suka kalo wife dia duk umah tak dela dia susah hati...nak koje tu aman sikit ye dakk....~~!! hihi.....Aku pun leh arr bergembel ngn Xera g gym..kalo shawal keje shift malam kan....badan sihat otak pun cerdas...suami pun sayag....belum lagi....doakan lahh..dah la abis cite..mesti taik telinga korang dah boring...~~~eh kering ~! =))


OK la dah bis cite...salam....nak balik umah dah ni...hehehe




No comments:

Post a Comment